Jak dobiera膰 s艂owa kluczowe

poradniki

S艂owa kluczowe (ang. keywords) to nie tylko pojedy艅cze s艂owa, ale r贸wnie偶 grupy wyraz贸w tworz膮ce frazy, kt贸re wpisujemy szukaj膮c okre艣lonych informacji w przegl膮darkach internetowych.

S艂owa kluczowe s膮 bardzo wa偶ne pod k膮tem pozycjonowania strony internetowej, poniewa偶 odnosz膮 si臋 bezpo艣rednio do hase艂 jakie wpisywane s膮 w wyszukiwarki. Podstaw臋 pozycjonowanie stanowi odpowiedni dob贸r s艂贸w kluczowych w tre艣ciach na naszej witrynie. Nale偶y pami臋ta膰 aby s艂owa kluczowe umieszcza膰 odpowiednio w nag艂贸wkach h1-h6, ale r贸wnie偶 wykorzysta膰 je w znaczniku TITLE i Meta Description.
Wszelkie dzia艂ania SEO polegaj膮 na na uzyskaniu przez nasz膮 stron臋 internetow膮 mo偶liwie jak najwy偶szej pozycji w wyszukiwarce internetowej Google czy Bing w艂a艣nie na konkretne frazy.

S艂owa kluczowe mo偶emy podzieli膰 na dwie kategorie :

  • og贸lne s艂owa kluczowe – s艂owa kluczowe sk艂adaj膮 si臋 zazwyczaj z 1-2 wyraz贸w. Korzystaj膮 z nich osoby szukaj膮ce zainteresowane produktowymi czy us艂ugami ale bez konkretnych preferencji np. wyceczka, lekarz.
  • s艂owa kluczowe long-tail ( tzw. d艂ugi ogon) – s膮 to frazy sk艂adaj膮ce si臋 z wi臋cej ni偶 dw贸ch wyraz贸w. Tak wpisywane s艂owa kluczowe charakturyzuj膮 si臋 tym, 偶e u偶ytkownik dok艂adnie wie czego poszukuje np. lekarz medycyny pracy.