Czynniki Rankingowe Google

Czynniki rankingowe to lista sygnałów na stronie i w jej otoczeniu, które Google odczytuje i wykorzystuje do układania kolejności stron w wynikach wyszukiwarki.

Bazując na tych czynnikach firmy i nie tylko pozycjonują strony internetowe.

  • Słowo kluczowe w nagłówkach (h1, h2) i adresie URL
  • Słowo kluczowe w treści 
    Słowa kluczowe oprócz umieszczenia ich w nagłówkach muszą pojawić się także w treści naszej witryny. Należy pamiętać by nie umieszczać ich na siłe ani wstawiać w sposób nienaturalny gdyż i na to Google ma swój sposób i możemy sobie zaszkodzić. Treści muszą być pisane pod przedewszystkim pod użytkowników.
  • Czas ładowania strony
    Google wie, jak szybko ładuje się Twoja strona. Nie należy zbytnio przeciążać swojej strony nadmiarem zdjęć czy filmów. Oczywiście w kwestii szybkości ma też znaczenie jaki prowadzimy rodziaj portalu. Ważny jest też hosting, kóry również znacząco wpływa na szybkość strony.
    Szybkość działania naszej strony możemy sprawdzić na :
    Google PageSpeed
    GTMETRIX 
  • Dostępność na urządzeniach mobilnych
    Jest to chyba obecnie najważniejszy czynnik rankingowy. Google sprawdza, czy treść na stronie jest tak samo dobrze widoczna i użyteczna, jak w wersji na komputer.
  • Oryginalność treści 
    Google delikatnie mówiąc nie lubi duplikacji treści i niepotrzebnych kopii, dlatego sprawdza, jak oryginalna jest Twoja treść. Należy starać się samodzielnie tworzyć oryginalne treści na naszą stronę internetową i nie kopiować ich żywcem z innych witryn. Zawsze w tym celu jeżeli sami sobie nie radzimy wynająć do tego Copywritera
  • Linkowanie wewnętrzne czyli tworzenie odnośników do poszczególnych podstron w obrębie danej witryny. Wpływa ono na poprawę pozycji słów kluczowych, ułatwia użytkownikom nawigację po stronie oraz wspomaga robotom Google poprawnie zindeksować wszystkie podstrony.
Przewiń do góry