poradniki

Darmowe narz臋dzia Google do pracy biurowej

wpis_header_img

Brzmi fajnie bo za darmo prawda. Fakt darmowe narz臋dzia Google nie s膮 mo偶e a偶 tak rozbudowane jak p艂atne wersje chocia偶by Microsoft Word czy Excel ale daj膮 rad臋. Ogromn膮 zalet膮 Google Suite jest mo偶liwo艣膰 wsp贸艂dzielenia kalendarza czy plik贸w, tzn. 偶e wiele os贸b mo偶e jednocze艣nie pracowa膰 na danym dokumencie.

Darmowe narz臋dzia Google

Google Sheet to okrojony Excel. Wszystkie pliki zapisywane s膮 w chmurze czyli na Google Drive wi臋c wystarczy si臋 jedynie zalogowa膰 by mie膰 do nich dost臋p. Jak ju偶 wspomina艂em jest to wersja okrojona wzgl臋dem Excela wi臋c nie mamy tylu opcji, formu艂 itp ale w wi臋kszo艣ci przypadk贸w powinno wystarczy膰.

Podobnie jak wy偶ej je偶eli chodzi o funkcjonalno艣膰, ale musimy zwr贸ci膰 na uwag臋 na jedn膮 kwesti臋. W Microsoft Word mamy opcj臋 艣ledzenia zmian, w Google Docs natomiast dzia艂a to na zasadzie sugestii. W tek艣cie poprzednia wersja jest przekre艣lona, nowa natomiast pojawia si臋 w formie sugestii, wi臋c aby uzyska膰 ostateczn膮 wersj臋 teksty, nale偶y wszystkie sugestie zaakceptowa膰. Warto te偶 poszuka膰 dodatk贸w, kt贸re rozszerz膮 funkcjonalno艣膰 Google Docs.

Umo偶liwia on zapis naszej prezentacji do pdf lub pptx.

Narz臋dzie to pozwala na tworzenie formularzy. Dostajemy pytania wielokrotnego wybory, pytania otwarte , ocenianie na skali i wiele innych rzeczy.

O kalendarzu Google s艂ysza艂 ka偶dy wi臋c nie ma si臋 co rozpisywa膰.

Dawniej Hangout. Jest to bezp艂atne narz臋dzie do videorozm贸w i webinar贸w. Wykorzysta膰 mo偶emy do prowadzenia rozm贸w, szkole艅 czy prezentacji w tym grupowych.

Google Drive - dysk w chmurze

Google Drive daje nam 15GB przestrzeni za darmo, ale w ka偶dej chwili mo偶emy dokupi膰 wi臋cej w razie potrzeby.

Narz臋dzia Google zwi膮zane z Marketingiem Internetowym

Ok, przejdziemy teraz do narz臋dzi zwi膮zanych z analiz膮 i marketingiem internetowym.

Google Analytics to zaawansowane narz臋dzie wykorzystywane w marketingu internetowym, posiadaj膮ce modu艂 e-commerce to analizy sprzeda偶y w sklepie internetowym.

Pozycjonowanie i widoczno艣膰 w wyszukiwarce Google. Mamy wgl膮d jak wygl膮da proces indeksowania strony, widzimy b艂臋dy i sugestie jak je naprawi膰. Widzimy frazy jakie u偶ytkownik wpisa艂 by wej艣膰 na nasz膮 stron臋 internetow膮 . Dodatkowo widzimy na kt贸rym miejscu miejscu znajduje si臋 nasza witryna po wpisaniu tej 偶e frazy. Korzystanie z Google Search Console warto po艂膮czy膰 z Google Analytics.

Narz臋dzie to pokazuje zainteresowanie dan膮 fraz膮 lub tematem na osi czasu. Dodatkowo znajdziemy tu powi膮zane tematy, obszar geograficzny i wiele innych wska藕nik贸w.

Keyword Planner

Planer s艂贸w kluczowych dla naszej witryny. Pozwala znale藕膰 popularne s艂owa kluczowe i ich wariacje, ale tak偶e oceni膰 koszt kampanii w Google Ads, z kt贸rym to narz臋dziem jest te偶 艣ci艣le powi膮zany.

Google Data Studio

Jest to darmowe narz臋dzie s艂u偶膮ce do raport贸w. Mo偶emy stworzy膰 raport dla klient贸w z naszych danych z narz臋dzi Google lub zewn臋trznych. Co istotne Google data Studio umo偶liwia raportowanie cykliczne.

Scroll to Top
Skip to content