poradniki

Identyfikacja wizualna

header-wpis

Co to jest indentyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to narz─Ödzie, umo┼╝liwiaj─ůce budowanie ┼Ťwiadomo┼Ťci marki. Dzi─Öki niej mamy lepsz─ů komunikacj─Ö z rynkiem, budujemy zaufanie i pozytywne skojarzenia, anga┼╝ujemy odbiorc├│w, a tak┼╝e poprawia rozpoznawalno┼Ť─ç marki.

Elementy identyfikacji wizualnej:

  • logo/logotyp
  • kolorystyka i typografia firmowa ÔÇô kr├│j i wielko┼Ť─ç czcionek
  • szata materia┼é├│w drukowanych firmy, marketingowych i promocyjnych
  • wygl─ůd produkt├│w i ich opakowa┼ä
  • wygl─ůd strony internetowej
  • dress code pracownik├│w, design siedziby i otoczenia firmy, stoisk targowych, szyld├│w itd

Ksi─Öga Indentyfikacji wizualnej

Ksi─Öga identyfikacji wizualnej jest oficjalnym zapisem wzorc├│w prezentacji firmy, kt├│ry w spos├│b kompleksowy opisuje elementy systemu identyfikacji oraz sposoby i zasady ich wykorzystania.

Ksi─Öga identyfikacji wizulanej powinna zawiera─ç:

  • symbole firmy, takie jak logo, a tak┼╝e inne znaki i sygnatury
  • kolorystyka;
  • typografia;
  • druki firmowe (m.in. koperty, papier firmowy, teczki, wizyt├│wki, faktury);
  • media spo┼éeczno┼Ťciowe;
  • drukowane materia┼éy reklamowe (m.in. broszury, ulotki, foldery, plakaty);
  • audiowizualne formy prezentacji ofert;
  • opakowania firmowe (m.in. torby papierowe, pude┼éka, kartony, etykiety, reklam├│wki);
  • gad┼╝ety reklamowe (m.in. d┼éugopisy, koszulki, kubki, maskotki);
  • architektura i wystr├│j ÔÇô zar├│wno budynk├│w, wn─Ötrz, jak i punkt├│w sprzeda┼╝y;
  • identyfikatory i ubi├│r pracownik├│w;
  • oznakowanie ┼Ťrodk├│w transportu;
  • informacja wizualna (m.in. szyldy, tablice informacyjne).
  • system identyfikacji wizualnej