poradniki
PageRank co to jest i jak działa

Wskaźnik PageRank to jeden z ponad 200 czynników rankingowych Google, który swojego czasu odgrywał kluczową rolę w pozycjonowaniu stron i co za tym idzie decydował o ich pozycji w wynikach wyszukiwania. Bazował on na linkach tzn. im więcej linków prowadziło do danej witryny, tym wartościowsza była ona dla robotów Google’a i wyższe miejsce zajmowała w wyszukiwarce.
PageRank obliczany był na bazie trzech czynników:
- liczby i jakości linków przychodzących,
- liczby linków wychodzących z każdej linkującej strony,
- wskaźnika PageRank każdej linkującej strony.
Co ma wpływ na PageRank
- anchor tekstowy odnośnika,
- prawdopodobieństwo kliknięcia odnośnika,
- linkowanie wewnętrzne,
- linki „nofollow”.
Anchor czyli tekstowy odnośnik
Anchor tekst, zwany także „kotwicą”, to część tekstu, pod którym kryje się link prowadzący do strony internetowej. Trzeba pamiętać, że każdy link, który użyje tej frazy jako kotwicy, pomoże osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Niezależnie, czy będzie to:
- fraza dokładna,
- odmiana frazeologiczna,
- fraza zawierająca część wyrażenia,
- fraza podobna, jak np. „pozycjonowanie sklepów internetowych”.
Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne to jeden z najważniejszych elementów optymalizacji strony, który wspiera proces pozycjonowania na wielu płaszczyznach. Dobrze wykonane linkowanie wewnętrzne to jedno z najpotężniejszych narzędzi, jakie można wykorzystać do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych. Ułatwia indeksowanie i pomaga pojawić się w wynikach wyszukiwania.