poradniki

Pozycjonowanie lokalne

header-wpis

Geolokalizacja:

Polega ona na lokalizacji miejsca u偶ytkownika, w jakim si臋 znajduje i na tej podstawie wy艣wietla mu wyniki wyszukiwania. Na przyk艂ad potencjalny klient znajduje si臋 w 艁om偶y, Bia艂ymstoku czy Olsztynie: po wpisaniu frazy w wyszukiwark臋 鈥渢worzenie stron www鈥, powinien otrzyma膰 list臋 z najwy偶ej ocenianymi firmami w mie艣cie w kt贸rym obecnie si臋 znajduje. W du偶ej mierze przyczynia si臋 wizyt贸wka firmy w Google Maps.

Dlaczego warto pozycjonowa膰 lokalnie ?

Najwa偶niejszym sygna艂em do znalezienia firm w konkretnym mie艣cie przyczynia si臋 jednak geolokalizacja. Kiedy zostanie wpisana fraza strony internetowe Bia艂ystok, u偶ytkownik otrzyma list臋 firm z Bia艂egostoku zajmuj膮cych si臋 projektowaniem stron internetowych z Bia艂egostoku analogicznie dotyczy to Olsztyna czy 艁om偶y.

Pozycjonowanie lokalne to najlepszy spos贸b, aby dotrze膰 do lokalnego, potencjalnego klienta w internecie. Obecnie ok. 88% os贸b korzystaj膮cych z urz膮dze艅 mobilnych wyszukuje firmy lokalne za pomoc膮 wyszukiwarek internetowych. Z kolei 78% z tych os贸b dokonuje zakupu lub korzysta z wyszukanej us艂ugi. 艢wiat przeni贸s艂 si臋 do internetu i b臋d膮c w艂a艣cicielem firmy musisz by膰 tego 艣wiadomy.

Na co zwr贸ci膰 uwag臋 pozycjonuj膮膰 si臋 lokalnie

  • Badanie rynku i konkurencji
    Musimy dokona膰 analizy rynku i na jej podstawie odpowiednio dobra膰 frazy kluczowe dla naszej witryny w艂a艣nie pod k膮tem lokalnym.
  • Loklany link building
    Doda膰 nasz膮 stron臋 internetow膮 na regionalnych stronach internetowych, forach czy katalogach firm dla danego miasta. Dzisiaj mo偶e katalogowanie firm nie ma ju偶 tak du偶ego znaczenia dla SEO jak kiedy艣, ale wci膮偶 jest wa偶ne.
  • Odleg艂o艣膰 u偶ytkownika
    Im bli偶ej potencjalnego klienta znajduje si臋 firma, tym wi臋ksze prawdopodobie艅stwo, 偶e zostanie ona wy艣wietlona jako pierwsza.

Poza optymalizacj膮 SEO wa偶ne elementy efektywnego pozycjonowania lokalnego to:

  • fizyczny adres firmy,
  • dane kontaktowe oznaczone przez dane strukturalne schema.org. S膮 to specjalne tagi, kt贸re pozwalaj膮 robotom wyszukiwarki na szybkie rozpoznanie danych kontaktowych i tym samym lepsze zrozumienie zawarto艣ci serwisu (znaczniki danych strukturalnych s膮 niewidoczne dla zwyk艂ych u偶ytkownik贸w),
  • odpowiednie nasycenie frazami meta tag贸w w sekcji head witryny, zwracaj膮c szczeg贸ln膮 uwag臋 na tytu艂,
  • uwzgl臋dnienie fraz, na kt贸re chcemy pozycjonowa膰 swoj膮 lokaln膮 firm臋 w tre艣ciach zamieszczonych w witrynie (nie nale偶y pomija膰 nazwy miasta w przypadku tworzenia tre艣ci, pozwoli to nam na szybsze powi膮zanie z dan膮 lokalizacj膮),
  • znacznik na Mapie Google 鈥 jest to korzystne, aby u偶ytkownicy okre艣lili, w kt贸rym miejscu znajduje si臋 siedziba firmy).