poradniki

Pozycjonowanie lokalne

wpis_header_img

Geolokalizacja:

Polega ona na lokalizacji miejsca użytkownika, w jakim się znajduje i na tej podstawie wyświetla mu wyniki wyszukiwania. Na przykład potencjalny klient znajduje się w Łomży, Białymstoku czy Olsztynie: po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę “tworzenie stron www”, powinien otrzymać listę z najwyżej ocenianymi firmami w mieście w którym obecnie się znajduje. W dużej mierze przyczynia się wizytówka firmy w Google Maps.

Dlaczego warto pozycjonować lokalnie ?

Najważniejszym sygnałem do znalezienia firm w konkretnym mieście przyczynia się jednak geolokalizacja. Kiedy zostanie wpisana fraza strony internetowe Białystok, użytkownik otrzyma listę firm z Białegostoku zajmujących się projektowaniem stron internetowych z Białegostoku analogicznie dotyczy to Olsztyna czy Łomży.

Pozycjonowanie lokalne to najlepszy sposób, aby dotrzeć do lokalnego, potencjalnego klienta w internecie. Obecnie ok. 88% osób korzystających z urządzeń mobilnych wyszukuje firmy lokalne za pomocą wyszukiwarek internetowych. Z kolei 78% z tych osób dokonuje zakupu lub korzysta z wyszukanej usługi. Świat przeniósł się do internetu i będąc właścicielem firmy musisz być tego świadomy.

Na co zwrócić uwagę pozycjonująć się lokalnie

  • Badanie rynku i konkurencji
    Musimy dokonać analizy rynku i na jej podstawie odpowiednio dobrać frazy kluczowe dla naszej witryny właśnie pod kątem lokalnym.
  • Loklany link building
    Dodać naszą stronę internetową na regionalnych stronach internetowych, forach czy katalogach firm dla danego miasta. Dzisiaj może katalogowanie firm nie ma już tak dużego znaczenia dla SEO jak kiedyś, ale wciąż jest ważne.
  • Odległość użytkownika
    Im bliżej potencjalnego klienta znajduje się firma, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie ona wyświetlona jako pierwsza.

Poza optymalizacją SEO ważne elementy efektywnego pozycjonowania lokalnego to:

  • fizyczny adres firmy,
  • dane kontaktowe oznaczone przez dane strukturalne schema.org. Są to specjalne tagi, które pozwalają robotom wyszukiwarki na szybkie rozpoznanie danych kontaktowych i tym samym lepsze zrozumienie zawartości serwisu (znaczniki danych strukturalnych są niewidoczne dla zwykłych użytkowników),
  • odpowiednie nasycenie frazami meta tagów w sekcji head witryny, zwracając szczególną uwagę na tytuł,
  • uwzględnienie fraz, na które chcemy pozycjonować swoją lokalną firmę w treściach zamieszczonych w witrynie (nie należy pomijać nazwy miasta w przypadku tworzenia treści, pozwoli to nam na szybsze powiązanie z daną lokalizacją),
  • znacznik na Mapie Google – jest to korzystne, aby użytkownicy określili, w którym miejscu znajduje się siedziba firmy).