poradniki
Czym jest i dlaczego rośnie współczynnik odrzuceń

Co to jest współczynnik odrzuceń (bounce rate) ?
Na początek trochę teorii. Współczynnik odrzuceń jest to wskaźnik, który informuje nas o tym, jak wielu użytkowników opuściło naszą stronę internetową i zakończyło sesję bez wywołania kolejnego żądania do serwera czyli innymi słowy nie przeszło na kolejną podstronę czy też nic nie kliknęło.
Bounce rate wylicza się na podstawie liczby sesji porzucenia dzielonych na liczbę wszystkich sesji.
Jakie mogą być powody wysokiego współczynnika odrzuceń ?
- UX czyli negatywne odczucia użytkownika
Przy projektowaniu stron internetowych niezwykle ważna jest kwestia UX (User Expirience). Należy zwrócić uwagę na przejrzystość strony, łatwość nawigacji, długi czas ładowania strony czy też słabej jakości treści. - Budowa strony
Dotyczy to głownie stron typu One Page, na których użytkownik nie ma możliwości przejścia na kolejną pod stronę ponieważ ich nie ma :). - Niepoprawna implementacja kodu Google Analytics
Kod Google Analytics musi być wklejony w miejscu, które pojawia się w obrębie całej witryny. - Internal Flow
Tzw wewnętrzny przepływ użytkowników. Brak odnośników do chociażby oferty czy brak jakich kolwiek przycisków CTA ( Call To Action)