Czynniki Rankingowe Google

Czynniki rankingowe to lista sygnałów na stronie i w jej otoczeniu, które Google odczytuje i wykorzystuje do układania kolejności stron w wynikach wyszukiwarki.

Bazując na tych czynnikach firmy i nie tylko pozycjonują strony internetowe.

  • Słowo kluczowe w nagłówkach (h1, h2) i adresie URL
  • Słowo kluczowe w treści 
    Słowa kluczowe oprócz umieszczenia ich w nagłówkach muszą pojawić się także w treści naszej witryny. Należy pamiętać by nie umieszczać ich na siłe ani wstawiać w sposób nienaturalny gdyż i na to Google ma swój sposób i możemy sobie zaszkodzić. Treści muszą być pisane pod przedewszystkim pod użytkowników.
  • Czas ładowania strony
    Google wie, jak szybko ładuje się Twoja strona. Nie należy zbytnio przeciążać swojej strony nadmiarem zdjęć czy filmów. Oczywiście w kwestii szybkości ma też znaczenie jaki prowadzimy rodziaj portalu. Ważny jest też hosting, kóry również znacząco wpływa na szybkość strony.
    Szybkość działania naszej strony możemy sprawdzić na :
    Google PageSpeed
    GTMETRIX 
  • Dostępność na urządzeniach mobilnych
    Jest to chyba obecnie najważniejszy czynnik rankingowy. Google sprawdza, czy treść na stronie jest tak samo dobrze widoczna i użyteczna, jak w wersji na komputer.
  • Oryginalność treści 
    Google delikatnie mówiąc nie lubi duplikacji treści i niepotrzebnych kopii, dlatego sprawdza, jak oryginalna jest Twoja treść. Należy starać się samodzielnie tworzyć oryginalne treści na naszą stronę internetową i nie kopiować ich żywcem z innych witryn. Zawsze w tym celu jeżeli sami sobie nie radzimy wynająć do tego Copywritera
  • Linkowanie wewnętrzne czyli tworzenie odnośników do poszczególnych podstron w obrębie danej witryny. Wpływa ono na poprawę pozycji słów kluczowych, ułatwia użytkownikom nawigację po stronie oraz wspomaga robotom Google poprawnie zindeksować wszystkie podstrony.
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Przewiń do góry