poradniki

Rodzaje linków Google

wpis_header_img

Atrybut dofollow
Linki posiadające atrybut dofollow zwiększają ważność / wartość strony do której prowadzą. Im więcej linków tego typu posiada dana strona tym wyższa jest w pozycja Google ze względu na bardziej wartością treść skoro ktoś ją poleca właśnie dzięki dofollow.
Jest to atrybut domyślny więc nie trzeba go specjalnie dodawać w kodzie linku ale jeżeli już to wystarczy jedynie

Atrybut nofollow
Używając nofollow informujesz Google, aby nie brało pod uwagę tego linku przy ocenie strony przez algorytmy wyszukania. Wstawienie go wygląda analogicznie jak w powyższym przykładzie

Nowe atrybuty linków

rel=”sponsored” jak można się domyśleć odnosi się do treści sponsorowanych czyli reklam czy materiałów objętych umową barterową

rel=”ugc” – dotyczy treści stworzonych przez użytkowników (user-generated content) tj. komentarze czy posty na forum

Znaczenie zmienił trochę wspominany wcześniej atrybut rel=”nofollow”. Stosowany jest w sytuacji gdy nie można zastosować powyższych atrybutów i nadal nie chcemy by był sprawdzany przez roboty.