Trendy UX/UI podczas tworzenia bloga

poradniki

Blogi to nie tylko skuteczne narz臋dzie marketingowe, ale tak偶e przestrze艅 do budowania relacji z u偶ytkownikami, wzbudzania ich zainteresowania i zaufania. Pami臋taj Content is king wi臋c tre艣ci maj膮 ogromne znaczenia zar贸wno dla u偶ytkownik贸w jak i robot贸w Google.

Stosuj marginesy i white space

Nasze wpisy powinny by膰 umieszczane w obszernych marginesach, tym bardziej je偶eli s膮 d艂u偶sze ni偶 1000 znak贸w. Im mniejszy margines tym mamy wi臋ksze problemy z czytaniem, m臋cz膮 si臋 oczy i cz臋艣ciej porzucamy dany artyku艂 a co za tym idzie tracimy czytelnika, kt贸ry wychod藕 z naszej strony internetowej.
White space to przestrze艅 oddzielaj膮ca od siebie poszczeg贸lne elementy na naszej stronie. Warto wi臋c du偶膮 ilo艣膰 white space ale pami臋tajmy by mie膰 te偶 umiar.

Czcionka na stronie internetowej
Do dzi艣 na wielu stronach mo偶emy spotka膰 si臋 jeszcze z czcionk膮 12px. Jest to i ok i nie. Dlaczego ? Tekst pisany mniejsz膮 czcionk膮 wydaje si臋 kr贸tszy i bardziej zwarty w praktyce jednak bardzo utrudnia czytanie.

Rozmiar czcionki na blogu czy stronie powinien by膰 dobierany przede wszystkim pod wzgl臋dem wygody u偶ytkownika. Taki optymalny rozmiar czcionki , zale偶nie oczywi艣cie od jej rodzaju oscyluje w granicach 16px do 22px.

Uk艂ad strony

Projekt strony internetowej jest niezwykle wa偶ny by przyci膮gn膮膰 klient贸w, ale r贸wnie wa偶ne jest jak prezentuj膮 si臋 nasze podstrony w tym w艂a艣nie Blog. Patrz膮c na Goole, Linkedin, Twitter czy innych graczy na rynku dominuje card-based design czyli architektura kart.
Na kartach powinny znajdowa膰 si臋 jedynie najistotniejsze informacje o wpisie blogowym, takie jak:

  • grafika,
  • tytu艂,
  • autor,
  • fragment tekstu,
  • data,
  • kategoria,
  • przycisk Czytaj wi臋cej,
  • a tak偶e czas potrzebny na przeczytanie artyku艂u

Nag艂贸wki

Tw贸rz kr贸tkie i zwi臋z艂e nag艂贸wki ale dok艂膮dnie opisuj膮ce problem, kt贸ry jest przedstawiony w artykule.

Przycisk udost臋pniania dost臋pny na wszystkich urz膮dzeniach