poradniki

Trendy UX/UI podczas tworzenia blog

Blogi to nie tylko skuteczne narzędzie marketingowe, ale także przestrzeń do budowania relacji z użytkownikami, wzbudzania ich zainteresowania i zaufania. Pamiętaj Content is king więc treści mają ogromne znaczenia zarówno dla użytkowników jak i robotów Google. Projektowanie stron internetowych to nie tylko kilka informacji o firmie czy miliony wodotrysków ładnie wyglądających z pozory ale także cały zestaw działań technicznych i marketingowych. Dlatego tak ważne jest śledzenie wciąż zmieniających się trendów UX/UI.

Stosuj marginesy i white space

Nasze wpisy powinny być umieszczane w obszernych marginesach, tym bardziej jeżeli są dłuższe niż 1000 znaków. Im mniejszy margines tym mamy większe problemy z czytaniem, męczą się oczy i częściej porzucamy dany artykuł a co za tym idzie tracimy czytelnika, który wychodź z naszej strony internetowej.
White space to przestrzeń oddzielająca od siebie poszczególne elementy na naszej stronie. Warto więc dużą ilość white space ale pamiętajmy by mieć też umiar.

Czcionka na stronie internetowej
Do dziś na wielu stronach możemy spotkać się jeszcze z czcionką 12px. Jest to i ok i nie. Dlaczego ? Tekst pisany mniejszą czcionką wydaje się krótszy i bardziej zwarty w praktyce jednak bardzo utrudnia czytanie.

Rozmiar czcionki na blogu czy stronie powinien być dobierany przede wszystkim pod względem wygody użytkownika. Taki optymalny rozmiar czcionki , zależnie oczywiście od jej rodzaju oscyluje w granicach 16px do 22px.

Układ strony

Projekt strony internetowej jest niezwykle ważny by przyciągnąć klientów, ale równie ważne jest jak prezentują się nasze podstrony w tym właśnie Blog. Patrząc na Goole, Linkedin, Twitter czy innych graczy na rynku dominuje card-based design czyli architektura kart.
Na kartach powinny znajdować się jedynie najistotniejsze informacje o wpisie blogowym, takie jak:

  • grafika,
  • tytuł,
  • autor,
  • fragment tekstu,
  • data,
  • kategoria,
  • przycisk Czytaj więcej,
  • a także czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Nagłówki

Twórz krótkie i zwięzłe nagłówki ale dokładnie opisujące problem, który jest przedstawiony w artykule.

Przycisk udostępniania dostępny na wszystkich urządzeniach