poradniki
Czynniki Offsite i Onsite SEO
Algorytm Google jest złożony i nikt poza twórcami nie zna tak naprawdę wszystkich czynników mających wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Są jednak i takie, o których wie a przynajmniej powinien wiedzieć każdy.
Czynniki rankingowe Google możemy podzielić na :
Czynniki offsite :
- Linkbuilding – pozyskiwanie linków
- Google Moja Firma – wizytówki w mapach Google
- Geolokalizacja i personalizacja wyników
- Social Media – odnośniki pozyskiwane z profili społecznościowych
- Guest blogging – wpisy gościnne w różnorodnej formie z linkiem i bez linka do pozycjonowanego serwisu czyli blogi, dora itp.
- Influencer marketing – robienie wielkiego WOW dla brandu
- Wiek domeny – jeden z kluczowych elementów, który może znaleźć się też w analizie jako czynnik onsite’owy
- Słowa kluczowe – kolejny niezwykle istotny element zewnętrznej strategii SEO, i podobnie jak wiek domeny, jest czynnikiem off site i on site
- Konkurencja
Czynniki Onsite – wszelkie zmiany wykonywane na stronie internetowej czy tam serwisie i związane z jego optymalizacją m.in.:
- Zmiany i optymalizacja meta
- Budowa i rozbudowa treści
- Techniczne aspekty pozycjonowania SEO – np. indeksowanie, bezpieczeństwo, przyjazne adresy URL
- Linkowanie wewnętrzne
- UI / UX
A teraz pora na małe objaśnienia
1. Linkbulidng :
Czynnik związany z pozyskiwaniem linków do serwisu. Linkbuilding może mieć różne formy:
- Fora – do marketingu szeptanego –profil, stopka (podpis), treść posta
- Blogi – do komentowania i budowania zaufania – wpisy gościnne, sponsorowane
- Własne strony – różne metody, wykorzystywanie własnych stron firmowych
- Zaplecza
- Banery
- Logotyp o współpracy
- Katalogi – branżowe, ogólnopolskie
- Serwisy ogłoszeniowe – allegro, olx, profile firmowe
2. Google Moja Firma i NAPy
Niezwykle ważny element SEO dla firm działających na rynku lokalnym ale nie tylko. Przykładem tego jest wizytówka w Google Moja Firma (jedna lub więcej – zależnie czy firma posiada jedną czy wiele lokalizacji).
3. Social Media
Sygnały social media nie mają bezpośredniego wpływu na SEO, ale pomagają w budowaniu rozpoznawalności naszej strony i oferty.
4. Guest blogging
To nic innego jak pojawianie się naszej oferty czy artykułu na wszelakich blogach. Jest to bardzo ważny element pozyskiwania odnośników.
5. Influencer marketing
Niezwykle popularne zjawisko już od pewnego czasu i wciąż się rozwijające. Upraszczając wykorzystywanie profili głównie instagrama do tego by jego właściciel na swoim portalu polecał nasze produkty wśród swoich followersów.
6. Konkurencja
7. Wiek domeny
Patrząc na domenę pod kątem wieku powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na :
odnośniki do serwisu (np. pod kątem anchorów czy ich umiejscowienia)
sygnały Social Media tematykę i jej ciągłość za pomocą np Web Archive. Kto był wcześniej właścicielem domeny a raczej kto wykorzystywał ją wykorzystywał i jaka była tematyka strony.
8. Słowa kluczowe