poradniki
Identyfikacja wizualna
Co to jest indentyfikacja wizualna?
Identyfikacja wizualna to narzędzie, umożliwiające budowanie świadomości marki. Dzięki niej mamy lepszą komunikację z rynkiem, budujemy zaufanie i pozytywne skojarzenia, angażujemy odbiorców, a także poprawia rozpoznawalność marki.
Elementy identyfikacji wizualnej:
- logo/logotyp
- kolorystyka i typografia firmowa – krój i wielkość czcionek
- szata materiałów drukowanych firmy, marketingowych i promocyjnych
- wygląd produktów i ich opakowań
- wygląd strony internetowej
- dress code pracowników, design siedziby i otoczenia firmy, stoisk targowych, szyldów itd
Księga Indentyfikacji wizualnej
Księga identyfikacji wizualnej jest oficjalnym zapisem wzorców prezentacji firmy, który w sposób kompleksowy opisuje elementy systemu identyfikacji oraz sposoby i zasady ich wykorzystania.
Księga identyfikacji wizulanej powinna zawierać:
- symbole firmy, takie jak logo, a także inne znaki i sygnatury
- kolorystyka;
- typografia;
- druki firmowe (m.in. koperty, papier firmowy, teczki, wizytówki, faktury);
- media społecznościowe;
- drukowane materiały reklamowe (m.in. broszury, ulotki, foldery, plakaty);
- audiowizualne formy prezentacji ofert;
- opakowania firmowe (m.in. torby papierowe, pudełka, kartony, etykiety, reklamówki);
- gadżety reklamowe (m.in. długopisy, koszulki, kubki, maskotki);
- architektura i wystrój – zarówno budynków, wnętrz, jak i punktów sprzedaży;
- identyfikatory i ubiór pracowników;
- oznakowanie środków transportu;
- informacja wizualna (m.in. szyldy, tablice informacyjne).
- system identyfikacji wizualnej