poradniki

Identyfikacja wizualna

wpis_header_img

Co to jest indentyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to narzędzie, umożliwiające budowanie świadomości marki. Dzięki niej mamy lepszą komunikację z rynkiem, budujemy zaufanie i pozytywne skojarzenia, angażujemy odbiorców, a także poprawia rozpoznawalność marki.

Elementy identyfikacji wizualnej:

  • logo/logotyp
  • kolorystyka i typografia firmowa – krój i wielkość czcionek
  • szata materiałów drukowanych firmy, marketingowych i promocyjnych
  • wygląd produktów i ich opakowań
  • wygląd strony internetowej
  • dress code pracowników, design siedziby i otoczenia firmy, stoisk targowych, szyldów itd

Księga Indentyfikacji wizualnej

Księga identyfikacji wizualnej jest oficjalnym zapisem wzorców prezentacji firmy, który w sposób kompleksowy opisuje elementy systemu identyfikacji oraz sposoby i zasady ich wykorzystania.

Księga identyfikacji wizulanej powinna zawierać:

  • symbole firmy, takie jak logo, a także inne znaki i sygnatury
  • kolorystyka;
  • typografia;
  • druki firmowe (m.in. koperty, papier firmowy, teczki, wizytówki, faktury);
  • media społecznościowe;
  • drukowane materiały reklamowe (m.in. broszury, ulotki, foldery, plakaty);
  • audiowizualne formy prezentacji ofert;
  • opakowania firmowe (m.in. torby papierowe, pudełka, kartony, etykiety, reklamówki);
  • gadżety reklamowe (m.in. długopisy, koszulki, kubki, maskotki);
  • architektura i wystrój – zarówno budynków, wnętrz, jak i punktów sprzedaży;
  • identyfikatory i ubiór pracowników;
  • oznakowanie środków transportu;
  • informacja wizualna (m.in. szyldy, tablice informacyjne).
  • system identyfikacji wizualnej
Scroll to Top