poradniki
Jak dobierać słowa kluczowe
Słowa kluczowe (ang. keywords) to nie tylko pojedyncze słowa, ale również grupy wyrazów tworzące frazy, które wpisujemy szukając określonych informacji w przeglądarkach internetowych tzw. frazy kluczowe.
Słowa kluczowe są bardzo ważne pod kątem pozycjonowania strony internetowej, ponieważ odnoszą się bezpośrednio do haseł jakie wpisywane są w wyszukiwarki. Podstawę pozycjonowanie stanowi odpowiedni dobór słów kluczowych w treściach na naszej witrynie. Należy pamiętać aby słowa kluczowe umieszczać odpowiednio w nagłówkach h1-h6, ale również wykorzystać je w znaczniku TITLE i Meta Description.
Wszelkie działania SEO polegają na na uzyskaniu przez naszą stronę internetową możliwie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej Google czy Bing właśnie na konkretne frazy.
Słowa kluczowe możemy podzielić na dwie kategorie :
- ogólne słowa kluczowe – słowa kluczowe składają się zazwyczaj z 1-2 wyrazów. Korzystają z nich osoby szukające zainteresowane produktowymi czy usługami ale bez konkretnych preferencji np. wyceczka, lekarz.
- słowa kluczowe long-tail ( tzw. długi ogon) – są to frazy składające się z więcej niż dwóch wyrazów. Tak wpisywane słowa kluczowe charakturyzują się tym, że użytkownik dokładnie wie czego poszukuje np. lekarz medycyny pracy.