poradniki
Rodzaje linków Google
Atrybut dofollow
Linki posiadające atrybut dofollow zwiększają ważność / wartość strony do której prowadzą. Im więcej linków tego typu posiada dana strona tym wyższa jest w pozycja Google ze względu na bardziej wartością treść skoro ktoś ją poleca właśnie dzięki dofollow.
Jest to atrybut domyślny więc nie trzeba go specjalnie dodawać w kodzie linku ale jeżeli już to wystarczy jedynie
Atrybut nofollow
Używając nofollow informujesz Google, aby nie brało pod uwagę tego linku przy ocenie strony przez algorytmy wyszukania. Wstawienie go wygląda analogicznie jak w powyższym przykładzie
Nowe atrybuty linków
rel=”sponsored” jak można się domyśleć odnosi się do treści sponsorowanych czyli reklam czy materiałów objętych umową barterową
rel=”ugc” – dotyczy treści stworzonych przez użytkowników (user-generated content) tj. komentarze czy posty na forum
Znaczenie zmienił trochę wspominany wcześniej atrybut rel=”nofollow”. Stosowany jest w sytuacji gdy nie można zastosować powyższych atrybutów i nadal nie chcemy by był sprawdzany przez roboty.