poradniki
SERP i wyniki wyszukiwania
SERP to skrót od Search Engine Results Page, czyli tłumacząc na nasze strona przedstawiająca wyniki wyszukiwania. Im wyżej dana strona wyświetla się w rankingu, tym według Google jest wartościowsza i lepiej dopasana do naszego zapytania w Google.
SERP składa się z :
- liczby wyników, które wyszukiwarka dopasowała do naszego zapytania
- dziesięciu wyników organicznych najlepiej odpowiadjących na zapytanie
- wyników podobnych czyli propozycji nowych zapytań sugerowanych przez wyszukiwarkę
Czym są wyniki wyszukiwania
Wynik wyszukiwania to pojedynczy element w Serp-ie dotyczy to zarówno wyników organicznych jak i płatnych. Składa się on z :
- adresu URL
- tytuł w wynikach organicznych, a w wynikach płatnych jest to nagłówek
- tekst i tu również istnieje pewna zależność a mianowicie w przypadku wyników organicznych jest to meta-description a w wynikach płatnych treść reklamowa ustawiona przez reklamodawcę
Czasami nasze wyniki wyszukiwania mogą być wzbogacone o dodatkowe elementy tzw rich snippets dotyczy to jedynie wyników organicznych. Jeżeli chodzi zaś o płatne wyniki wyszukiwania pojawią się nam rozszerzenia reklam.