poradniki

SERP i wyniki wyszukiwania

wpis_header_img

SERP to skrót od Search Engine Results Page, czyli tłumacząc na nasze strona przedstawiająca wyniki wyszukiwania. Im wyżej dana strona wyświetla się w rankingu, tym według Google jest wartościowsza i lepiej dopasana do naszego zapytania w Google.

SERP składa się z :

  • liczby wyników, które wyszukiwarka dopasowała do naszego zapytania
  • dziesięciu wyników organicznych najlepiej odpowiadjących na zapytanie
  • wyników podobnych czyli propozycji nowych zapytań sugerowanych przez wyszukiwarkę

Czym są wyniki wyszukiwania

Wynik wyszukiwania to pojedynczy element w Serp-ie dotyczy to zarówno wyników organicznych jak i płatnych. Składa się on z :

  • adresu URL
  • tytuł w wynikach organicznych, a w wynikach płatnych jest to nagłówek
  • tekst i tu również istnieje pewna zależność a mianowicie w przypadku wyników organicznych jest to meta-description a w wynikach płatnych treść reklamowa ustawiona przez reklamodawcę

Czasami nasze wyniki wyszukiwania mogą być wzbogacone o dodatkowe elementy tzw rich snippets dotyczy to jedynie wyników organicznych. Jeżeli chodzi zaś o płatne wyniki wyszukiwania pojawią się nam rozszerzenia reklam.

Scroll to Top