Czynniki Offsite i Onsite SEO

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Algorytm Google jest z艂o偶ony i nikt poza tw贸rcami nie zna tak naprawd臋 wszystkich czynnik贸w maj膮cych wp艂yw na pozycj臋 strony w wyszukiwarce. S膮 jednak i takie, o kt贸rych wie a przynajmniej powinien wiedzie膰 ka偶dy.

Czynniki offsite :

  1. Linkbuilding 鈥 pozyskiwanie link贸w
  2. Google Moja Firma 鈥 wizyt贸wki w mapach Google
  3. Geolokalizacja i personalizacja wynik贸w
  4. Social Media 鈥 odno艣niki pozyskiwane z profili spo艂eczno艣ciowych
  5. Guest blogging 鈥 wpisy go艣cinne w r贸偶norodnej formie z linkiem i bez linka do pozycjonowanego serwisu czyli blogi, dora itp.
  6. Influencer marketing 鈥 robienie wielkiego WOW dla brandu
  7. Wiek domeny 鈥 jeden z kluczowych element贸w, kt贸ry mo偶e znale藕膰 si臋 te偶 w analizie jako czynnik onsite鈥檕wy
  8. S艂owa kluczowe 鈥 kolejny niezwykle istotny element zewn臋trznej strategii SEO, i podobnie jak wiek domeny, jest czynnikiem off site i on site
  9. Konkurencja

Czynniki Onsite 鈥 wszelkie zmiany wykonywane na stronie internetowej czy tam serwisie i zwi膮zane z jego optymalizacj膮 m.in.:

  1. Zmiany i optymalizacja meta
  2. Budowa i rozbudowa tre艣ci
  3. Techniczne aspekty pozycjonowania SEO 鈥 np. indeksowanie, bezpiecze艅stwo, przyjazne adresy URL
  4. Linkowanie wewn臋trzne
  5. UI / UX

A teraz pora na ma艂e obja艣nienia

1. Linkbulidng :
Czynnik zwi膮zany z pozyskiwaniem link贸w do serwisu. Linkbuilding mo偶e mie膰 r贸偶ne formy:

  • Fora 鈥 do marketingu szeptanego 鈥損rofil, stopka (podpis), tre艣膰 posta
  • Blogi 鈥 do komentowania i budowania zaufania 鈥 wpisy go艣cinne, sponsorowane
  • W艂asne strony 鈥 r贸偶ne metody, wykorzystywanie w艂asnych stron firmowych
  • Zaplecza
  • Banery
  • Logotyp o wsp贸艂pracy
  • Katalogi 鈥 bran偶owe, og贸lnopolskie
  • Serwisy og艂oszeniowe 鈥 allegro, olx, profile firmowe

2. Google Moja Firma i NAPy
Niezwykle wa偶ny element SEO dla firm dzia艂aj膮cych na rynku lokalnym ale nie tylko. Przyk艂adem tego jest wizyt贸wka w Google Moja Firma (jedna lub wi臋cej 鈥 zale偶nie czy firma posiada jedn膮 czy wiele lokalizacji).

3. Social Media
Sygna艂y social media nie maj膮 bezpo艣redniego wp艂ywu na SEO, ale pomagaj膮 w budowaniu rozpoznawalno艣ci naszej strony i oferty.

4. Guest blogging
To nic innego jak pojawianie si臋 naszej oferty czy artyku艂u na wszelakich blogach. Jest to bardzo wa偶ny element pozyskiwania odno艣nik贸w.

5. Influencer marketing
Niezwykle popularne zjawisko ju偶 od pewnego czasu i wci膮偶 si臋 rozwijaj膮ce. Upraszczaj膮c wykorzystywanie profili g艂贸wnie instagrama do tego by jego w艂a艣ciciel na swoim portalu poleca艂 nasze produkty w艣r贸d swoich followers贸w.

6. Konkurencja

7. Wiek domeny
Patrz膮c na domen臋 pod k膮tem wieku powinni艣my zwr贸ci膰 uwag臋 przede wszystkim na :
odno艣niki do serwisu (np. pod k膮tem anchor贸w czy ich umiejscowienia)
sygna艂y Social Media tematyk臋 i jej ci膮g艂o艣膰 za pomoc膮 np Web Archive. Kto by艂 wcze艣niej w艂a艣cicielem domeny a raczej kto wykorzystywa艂 j膮 wykorzystywa艂 i jaka by艂a tematyka strony.

8. S艂owa kluczowe

udost臋pnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Przewi艅 do g贸ry