Czynniki Offsite i Onsite SEO

poradniki

Czynniki Offsite i Onsite SEO

header_wpis
Algorytm Google jest z┼éo┼╝ony i nikt poza tw├│rcami nie zna tak naprawd─Ö wszystkich czynnik├│w maj─ůcych wp┼éyw na pozycj─Ö strony w wyszukiwarce. S─ů jednak i takie, o kt├│rych wie a przynajmniej powinien wiedzie─ç ka┼╝dy.

Czynniki rankingowe Google mo┼╝emy podzieli─ç na :

Czynniki offsite :

  1. Linkbuilding ÔÇô pozyskiwanie link├│w
  2. Google Moja Firma ÔÇô wizyt├│wki w mapach Google
  3. Geolokalizacja i personalizacja wynik├│w
  4. Social Media ÔÇô odno┼Ťniki pozyskiwane z profili spo┼éeczno┼Ťciowych
  5. Guest blogging ÔÇô wpisy go┼Ťcinne w r├│┼╝norodnej formie z linkiem i bez linka do pozycjonowanego serwisu czyli blogi, dora itp.
  6. Influencer marketing ÔÇô robienie wielkiego WOW dla brandu
  7. Wiek domeny ÔÇô jeden z kluczowych element├│w, kt├│ry mo┼╝e znale┼║─ç si─Ö te┼╝ w analizie jako czynnik onsiteÔÇÖowy
  8. S┼éowa kluczowe ÔÇô kolejny niezwykle istotny element zewn─Ötrznej strategii SEO, i podobnie jak wiek domeny, jest czynnikiem off site i on site
  9. Konkurencja

Czynniki Onsite ÔÇô wszelkie zmiany wykonywane na stronie internetowej czy tam serwisie i zwi─ůzane z jego optymalizacj─ů m.in.:

  1. Zmiany i optymalizacja meta
  2. Budowa i rozbudowa tre┼Ťci
  3. Techniczne aspekty pozycjonowania SEO ÔÇô np. indeksowanie, bezpiecze┼ästwo, przyjazne adresy URL
  4. Linkowanie wewn─Ötrzne
  5. UI / UX

A teraz pora na ma┼ée obja┼Ťnienia

1. Linkbulidng :
Czynnik zwi─ůzany z pozyskiwaniem link├│w do serwisu. Linkbuilding mo┼╝e mie─ç r├│┼╝ne formy:

  • Fora ÔÇô do marketingu szeptanego ÔÇôprofil, stopka (podpis), tre┼Ť─ç posta
  • Blogi ÔÇô do komentowania i budowania zaufania ÔÇô wpisy go┼Ťcinne, sponsorowane
  • W┼éasne strony ÔÇô r├│┼╝ne metody, wykorzystywanie w┼éasnych stron firmowych
  • Zaplecza
  • Banery
  • Logotyp o wsp├│┼épracy
  • Katalogi ÔÇô bran┼╝owe, og├│lnopolskie
  • Serwisy og┼éoszeniowe ÔÇô allegro, olx, profile firmowe

2. Google Moja Firma i NAPy
Niezwykle wa┼╝ny element SEO dla firm dzia┼éaj─ůcych na rynku lokalnym ale nie tylko. Przyk┼éadem tego jest wizyt├│wka w Google Moja Firma (jedna lub wi─Öcej ÔÇô zale┼╝nie czy firma posiada jedn─ů czy wiele lokalizacji).
3. Social Media
Sygna┼éy social media nie maj─ů bezpo┼Ťredniego wp┼éywu na SEO, ale pomagaj─ů w budowaniu rozpoznawalno┼Ťci naszej strony i oferty.

4. Guest blogging
To nic innego jak pojawianie si─Ö naszej oferty czy artyku┼éu na wszelakich blogach. Jest to bardzo wa┼╝ny element pozyskiwania odno┼Ťnik├│w.

5. Influencer marketing
Niezwykle popularne zjawisko ju┼╝ od pewnego czasu i wci─ů┼╝ si─Ö rozwijaj─ůce. Upraszczaj─ůc wykorzystywanie profili g┼é├│wnie instagrama do tego by jego w┼éa┼Ťciciel na swoim portalu poleca┼é nasze produkty w┼Ťr├│d swoich followers├│w.

6. Konkurencja

7. Wiek domeny
Patrz─ůc na domen─Ö pod k─ůtem wieku powinni┼Ťmy zwr├│ci─ç uwag─Ö przede wszystkim na :
odno┼Ťniki do serwisu (np. pod k─ůtem anchor├│w czy ich umiejscowienia)
sygna┼éy Social Media tematyk─Ö i jej ci─ůg┼éo┼Ť─ç za pomoc─ů np Web Archive. Kto by┼é wcze┼Ťniej w┼éa┼Ťcicielem domeny a raczej kto wykorzystywa┼é j─ů wykorzystywa┼é i jaka by┼éa tematyka strony.

8. Słowa kluczowe

Comments are closed.