poradniki
Darmowe narzędzia Google do pracy biurowej
Brzmi fajnie bo za darmo prawda. Fakt darmowe narzędzia Google nie są może aż tak rozbudowane jak płatne wersje chociażby Microsoft Word czy Excel ale dają radę. Ogromną zaletą Google Suite jest możliwość współdzielenia kalendarza czy plików, tzn. że wiele osób może jednocześnie pracować na danym dokumencie.
Darmowe narzędzia Google
Google Sheet to okrojony Excel. Wszystkie pliki zapisywane są w chmurze czyli na Google Drive więc wystarczy się jedynie zalogować by mieć do nich dostęp. Jak już wspominałem jest to wersja okrojona względem Excela więc nie mamy tylu opcji, formuł itp ale w większości przypadków powinno wystarczyć.
Podobnie jak wyżej jeżeli chodzi o funkcjonalność, ale musimy zwrócić na uwagę na jedną kwestię. W Microsoft Word mamy opcję śledzenia zmian, w Google Docs natomiast działa to na zasadzie sugestii. W tekście poprzednia wersja jest przekreślona, nowa natomiast pojawia się w formie sugestii, więc aby uzyskać ostateczną wersję teksty, należy wszystkie sugestie zaakceptować. Warto też poszukać dodatków, które rozszerzą funkcjonalność Google Docs.
Umożliwia on zapis naszej prezentacji do pdf lub pptx.
Narzędzie to pozwala na tworzenie formularzy. Dostajemy pytania wielokrotnego wybory, pytania otwarte , ocenianie na skali i wiele innych rzeczy.
O kalendarzu Google słyszał każdy więc nie ma się co rozpisywać.
Google Drive - dysk w chmurze
Narzędzia Google związane z Marketingiem Internetowym
Ok, przejdziemy teraz do narzędzi związanych z analizą i marketingiem internetowym.
Google Analytics to zaawansowane narzędzie wykorzystywane w marketingu internetowym, posiadające moduł e-commerce to analizy sprzedaży w sklepie internetowym.
Pozycjonowanie i widoczność w wyszukiwarce Google. Mamy wgląd jak wygląda proces indeksowania strony, widzimy błędy i sugestie jak je naprawić. Widzimy frazy jakie użytkownik wpisał by wejść na naszą stronę internetową . Dodatkowo widzimy na którym miejscu miejscu znajduje się nasza witryna po wpisaniu tej że frazy. Korzystanie z Google Search Console warto połączyć z Google Analytics.
Narzędzie to pokazuje zainteresowanie daną frazą lub tematem na osi czasu. Dodatkowo znajdziemy tu powiązane tematy, obszar geograficzny i wiele innych wskaźników.
Keyword Planner
Planer słów kluczowych dla naszej witryny. Pozwala znaleźć popularne słowa kluczowe i ich wariacje, ale także ocenić koszt kampanii w Google Ads, z którym to narzędziem jest też ściśle powiązany.
Google Data Studio
Jest to darmowe narzędzie służące do raportów. Możemy stworzyć raport dla klientów z naszych danych z narzędzi Google lub zewnętrznych. Co istotne Google data Studio umożliwia raportowanie cykliczne.