poradniki

Landing Page - Co to jest i jak może pomóc Twojej Firmie

wpis_header_img

Co to jest Landing Page

Landing Page to strona docelowa mająca na celu pozyskiwanie klientów i większą ilość zapytań ofertowych. Strony takie są uważane za podstawowy element kampanii marketingowych.

Jakie korzyści daje Landing Page

Kampanie marketingowe mają na celu budowanie marki, wzrost sprzedaży itp. Strony lądowania jak określa się landing page mają na celu pozyskanie danych kontaktowych, preferencji klientów czy promowania np. organizowanych kursów.
Wchodząc na taką stronę klient z osoby anonimowej staje się potencjalnym klientem. Dlaczego ? Mamy możliwość zdobycia jego adresu e-mail, numeru telefonu bądź innych potrzebnych nam danych. Dzięki landing page poznajemy jego preferencje , województwo, płeć co pozwala nam określić grupę docelową dla naszej kampanii. Bardzo często przyjmują one formę ankiety czy formularza, który wypełnia określonymi przez nas danymi.

Podczas tworzenia landing page warto zwrócić uwagę na kilka elementów, które mogą przyciągnąć klientów

  • Nagłówek Landing Page
    Nasze główne hasło jakim chcemy zachęcić klienta do działania informujące jednocześnie czego dotyczy owa promocja czy też korzyści jakie będzie miał po skorzystaniu z naszej oferty.
  • Treść czyli content
    Warto tu wskazać najważniejsi cechy naszego produktu. Nie ma sensu rozpisywać się nad jego pełną charakterystyką, bądźmy konkretni i wybierzmy tylko to co najważniejsze i przykuje największą uwagę.
  • Korzyści
    Czyli to co każdy z nas lubi najbardziej. Musimy zachęcić klienta to wyboru naszej usługi, a benefity jakie będzie miała z jego wyboru to sprawa kluczowa. Nie chcemy inwestować w nic co nie przyniesie nam profitów.
  • Opinie
    Zawsze chcąc coś kupić szukamy recenzji i opinii na temat danego produktu. Dobrym pomysłem jest więc umieszczenie opinii klientów na naszym landing page o produkcie.
  • Call to Action
    Nasz landing page musi posiadać CTA. Jest to przycisk, który ma zachęcić do działania czyli kliknięcia. “Zarejestruj się” , ” Załóż konto w 10 sekund” czy “Tak chcę odebrać rabat“. Landing page ma służyć pozyskiwaniu klientów więc chcemy by wykonał on jakąś akcję zarejestrował się, przeszedł na stronę produktu. Musimy mu więc to ułatwić i “zmusić” do działania.
  • Formularz
    Wbrew pozorom może on nie nadawać się do umieszczenia na każdej stronie docelowej, ale warto się nad nim zastanowić. Można go wykorzystać do poznania preferencji klientów, ale też do zapisania się do newslettera.
  • Grafika
    Wybieramy oczami. Postaw na unikalne zdjęcia, filmy a także na całą szatę graficzną landingu.
Scroll to Top