poradniki

Helpdesk IT

wpis_header_img

Co to jest Helpdesk IT i czym się zajmuje

Helpdesk IT to pierwsza pomoc dla użytkowników końcowych oprogramowania, sprzętu czy usługi IT.

Help Desk to nic innego jak efektywne wsparcie informatyczne, czyli szybka reakcja na różnego rodzaju incydenty. Korzystanie z usługi Help Desk zapewni Twojej firmie szybkie i skuteczne działania prowadzące do rozwiązania danego problemu. Polega na wsparciu firmy tam, gdzie niespodziewanie wystąpiła awaria lub inny problem, który uniemożliwia normalną pracę. Help Desk to szybka odpowiedź na codzienne problemy pracowników. Usługa ta obejmuje zmniejszenie do minimum przestojów, które mają związek z awariami oprogramowania czy sprzętu. Helpdesk obejmuje również, dbanie o stan sprzętu komputerowego, aktualizację programów oraz urządzeń w celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa pracy. Help Desk to utrzymanie obecnych w firmie procedur IT, w tym odpowiednie przygotowanie stanowisk pracy, gwarantujące bezpieczeństwo i komfort pracowników

Helpdesk IT

To usługa, która pomaga firmą się rozwijać oraz nie tracić zasobów własnych na czasochłonne problemy informatyczne.

HelpDesk a ServiceDesk jako outsourcing IT

Nazwy HelpDesk i ServiceDesk stosowane są czasem wymiennie, aczkolwiek w istocie ServiceDesk jest pojęciem szerszym niż HelpDesk. HelpDesk służy szybkiej reakcji na nieskomplikowane incydenty dzięki gotowym odpowiedziom / rozwiązaniom na najczęściej pojawiające się problemy.
Servicedesk obejmuje swoim działaniem zakres szerszy niż helpdesk. Zajmuje się nie tylko kwestiami technicznymi, ale i metodologią administrowania usługami

Scroll to Top