poradniki
Jakie parametry są ważne w pozycjonowaniu
Każda firma potrzebuje klientów by móc istnieć i jest to jednocześnie jedno z najważniejszych zdań które należy sobie postawić. Statystyki pokazują, że ruch na stronie internetowej jak i sprzedaż online pochodzi w głównej mierze z wyszukiwarek. Nie ulega wątpliwości, że najważniejszą jest tu Google, które generuje ponad 90% ruchu, ale istniej także Bing, Yahoo czy Yandex.
Algorytmy Google oceniając witrynę internetową, pod uwagę biorą ponad 200 niezależnych czynników, a przynajmniej tak twierdzi Google.
Co wpływa na pozycję strony www :
- Content — są to wszystkie czynniki powiązane z treściami znajdującymi się na stronie i poza nią; temat treści pod SEO jest niezwykle ważny i rozbudowany, warto więc poświęcić mu więcej czasu i uwagi, a także podejść do niego profesjonalnie; dobry content marketing ułatwia dotarcie do potencjalnego klienta a od strony SEO można zbudować np. Direct Answer Boxy
- Architecture — są to czynniki związane ze strukturą serwisu rozłożeniem treści i relacjami poszczególnych elementów serwisu
- HTML — w skład tej grupy wchodzą czynniki związane ze strukturą i zawartością generowanych Treści HTML
- Trust — do tej grupy zalicza się elementy SEO powiązane z oceną zaufania i autorytetem witryny internetowej – i nie pisze tutaj o TR/CF/DR ale po prostu o zbudowaniu relacji i zaufania do serwisu
- Links — linki to kluczowy parametr SEO off-page; znacząco wpływają one na widoczność stron; algorytmy Google oceniają strukturę profilu linkowania, moc linków, ich wartość itp.
- Personal — personalizacja strony internetowej oraz jej poziom wpływają na zaufanie,
- Social — w tej grupie znajdują się wszystkie czynniki, które są związane z wpływem Social Media; sygnały Social Media warto wykorzystywać do SEO;
Najważniejsze parametry SEO :
- odpowiedni wybór i umieszczenie słów kluczowych w strategicznych miejscach strony,
- jakość, oryginalność i objętość treści,
- szybkość ładowania strony,
- linki wewnętrzne i oparta o nie architektura strony,
- linki zewnętrzne do i z wysokiej jakości stron tematycznych,
- autorytet tematyczny witryny,
- długość i budowa adresów URL,
- wiek i autorytet domeny,
- stosowanie nagłówków H1, H2 i H3,
- optymalna częstotliwość używania słów kluczowych,
- zoptymalizowane elementy grafiki i filmów,
- stosowanie odpowiedniego i ujednoliconego protokołu (HTTP lub HTTPS),
- właściwa indeksacja strony,
- powiązanie strony z mediami społecznościowymi,
- responsywność, czyli dostępność strony dla urządzeń mobilnych,
- wygoda i użyteczność witryny od strony użytkownika (UX – User Experience),
- spójność danych teleadresowych – NAP,
- zweryfikowany profil w usłudze Google Moja Firma.