poradniki

Jakie parametry są ważne w pozycjonowaniu

wpis_header_img

Każda firma potrzebuje klientów by móc istnieć i jest to jednocześnie jedno z najważniejszych zdań które należy sobie postawić. Statystyki pokazują, że ruch na stronie internetowej jak i sprzedaż online pochodzi w głównej mierze z wyszukiwarek. Nie ulega wątpliwości, że najważniejszą jest tu Google, które generuje ponad 90% ruchu, ale istniej także Bing, Yahoo czy Yandex.

Algorytmy Google oceniając witrynę internetową, pod uwagę biorą ponad 200 niezależnych czynników, a przynajmniej tak twierdzi Google.

Co wpływa na pozycję strony www :

  • Content — są to wszystkie czynniki powiązane z treściami znajdującymi się na stronie i poza nią; temat treści pod SEO jest niezwykle ważny i rozbudowany, warto więc poświęcić mu więcej czasu i uwagi, a także podejść do niego profesjonalnie; dobry content marketing ułatwia dotarcie do potencjalnego klienta a od strony SEO można zbudować np. Direct Answer Boxy
  • Architecture — są to czynniki związane ze strukturą serwisu rozłożeniem treści i relacjami poszczególnych elementów serwisu
  • HTML — w skład tej grupy wchodzą czynniki związane ze strukturą i zawartością generowanych Treści HTML
  • Trust — do tej grupy zalicza się elementy SEO powiązane z oceną zaufania i autorytetem witryny internetowej – i nie pisze tutaj o TR/CF/DR ale po prostu o zbudowaniu relacji i zaufania do serwisu
  • Links — linki to kluczowy parametr SEO off-page; znacząco wpływają one na widoczność stron; algorytmy Google oceniają strukturę profilu linkowania, moc linków, ich wartość itp.
  • Personal — personalizacja strony internetowej oraz jej poziom wpływają na zaufanie,
  • Social — w tej grupie znajdują się wszystkie czynniki, które są związane z wpływem Social Media; sygnały Social Media warto wykorzystywać do SEO;

Najważniejsze parametry SEO :

  • odpowiedni wybór i umieszczenie słów kluczowych w strategicznych miejscach strony,
  • jakość, oryginalność i objętość treści,
  • szybkość ładowania strony,
  • linki wewnętrzne i oparta o nie architektura strony,
  • linki zewnętrzne do i z wysokiej jakości stron tematycznych,
  • autorytet tematyczny witryny,
  • długość i budowa adresów URL,
  • wiek i autorytet domeny,
  • stosowanie nagłówków H1, H2 i H3,
  • optymalna częstotliwość używania słów kluczowych,
  • zoptymalizowane elementy grafiki i filmów,
  • stosowanie odpowiedniego i ujednoliconego protokołu (HTTP lub HTTPS),
  • właściwa indeksacja strony,
  • powiązanie strony z mediami społecznościowymi,
  • responsywność, czyli dostępność strony dla urządzeń mobilnych,
  • wygoda i użyteczność witryny od strony użytkownika (UX – User Experience),
  • spójność danych teleadresowych – NAP,
  • zweryfikowany profil w usłudze Google Moja Firma.
Scroll to Top