poradniki
Meta description, czyli skuteczny opis strony internetowej
Meta decsription czyli opis strony to nic innego jak streszczenie zawartości naszej witryny. Wyświetla się on zaraz pod tytułem strony w wyszukiwarce i ma zachęcić użytkownika do wejścia na naszą stronę z ofertą , artykułem i wygenerować ruch.
Meta description to zaledwie dwie linijki tekstu ale jakże ważne. Długość tekstu powinna oscylować między 120 a 160 znaków wraz ze spacjami. Dlaczego tak mało ? Ponieważ wyświetlane jest w polu o wielkości 680 px na urządzeniach mobilnych oraz do 920 px na stacjonarnych.
Na meta desc powinniśmy zwrócić szczególną uwagę jeżeli chodzi o :
- stronę główną
- strony ofertowe, produkty, usługi
- strony, które znajdują się w TOP 10 wyszukiwarki
Wpływ meta descriptiona na pozycjonowanie
Kilkanaście lat temu meta desc odgrywał kluczową rolę w czynnikach rankingowych Google. Zawartość słów kluczowych w opisie strony znacząco wpływał na pozycjonowanie strony internetowej podobnie jak znacznik title. W 2009 Google zmieniło zasady i meta description jak i meta keywords przestały być traktowane jako czynnik rankingowy.
Czy warto zatem przejmować się meta description ?
Jaki powinien być meta desription ?
Pisząc opisy warto zwrócić uwagę przede wszystkim na :
- zwięzłość
- wykorzystanie fraz kluczowych
- rozwinięcie tytułu strony
- wykorzystanie CTA
Właściwie przygotowane meta description, czyli takie, które zachęci internautów do wejścia na Twoją stronę. Warto zatem poświęcić czas na jego optymalizację i przemyślane przygotowanie. Nudny i źle przygotowany opis nie oddający zawartości strony zamiast zachęcić potencjalnego klienta do zapoznania się z naszą oferta może go odstraszyć i zniechęcić.