poradniki

Open Graph - czym są i jak mogą zwiększyć liczbę odwiedzin strony

wpis_header_img

Czym są meta tagi

Meta tagi to fragmenty kodu, które wpływają między innymi na to, jak poszczególne strony prezentują się w wyszukiwarkach. Najpopularniejsze z nich to :

  • Meta title – Tytuł strony, wyświetlany w wynikach wyszukiwania i pasku przeglądarki.
  • Meta description – opis, który będzie wyświetlał się pod tytułem strony (title) w wyszukiwarce.
  • Znacznik viewport – definiuje, jaki obszar danej strony ma być wyświetlany. Jego ustawienie to sygnał dla Google, że witryna jest mobile-friendly.

Open Graph

Open Graph to fragmenty kodu, które wpływają na to, jak prezentują się treści ze stron internetowych udostępniane w mediach społecznościowych. Zostały stworzone przez Facebooka, ale z czasem swoje wersje Open Graph stworzył bowiem również Twitter (Twitter Cards), a także LinkedIn i Pinterest. Warto zwrócić uwagę, że dla niektórych firm są one nawet jednym z głównych źródeł pozyskiwania klientów.

Znaczniki Open Graph

og:title

Tytuł strony, do której prowadzi dany post. Działa na podobnej zasadzie, co opisany wyżej znacznik title z tym że dotyczy strony w mediach społecznościowych a nie wyszukiwarki.

<meta property=”og:title” content=”tytuł strony” />

Tag ten powinien mieć maksymalnie 60 znaków, a najlepiej 40, by wyświetlał się w całości również na urządzeniach mobilnych.

og:url

Adres URL udostępnianej strony. Określamy jedną stronę, na którą będą trafiać wszyscy użytkownicy, klikający w udostępniane posty.

<meta property=”og:url” content=”adres URL danej strony” />

og: type

Rodzaj udostępnianej treści. Tzn

  • strona internetowa,
  • artykuł,
  • blog,
  • książka,
  • gra,
  • film,
  • jedzenie,
  • miasto, kraj,
  • aktor, autor, polityk,
  • firma, hotel, restauracja.

<meta property=”og:type” content=”website” />

og:image

Obrazek wyróżniający nasz wpis.

<meta property=”og:image” content=”adres URL danego zdjęcia” />

og:description

Opis naszego posta

<meta property=”og:description” content=opis strony” />

fb:app_id

Jest to tag, który łączy stronę z aplikacją Facebooka. Umożliwia on przeglądanie statystyk dotyczących danego adresu URL wszystkim administratorom tej aplikacji i wszelkim powiązanym wtyczkom.

<meta property=”fb:app_id” content=””/>

 

Meta tagi Open Graph zwiększą ruch Twojej na stronie warto więc zadbać o ich wdrożenie i optymalizację.

Pełną listę tagów możemy znaleźć na stronie https://ogp.me/#types

Poprawność tagów Open Graph możemy sprawdzić na :

Facebook: https://developers.facebook.com/tools/debug/
Twitter: https://cards-dev.twitter.com/validator
Pinterest: https://developers.pinterest.com/tools/url-debugger/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/post-inspector/inspect/

 

Scroll to Top