poradniki
Open Graph - czym są i jak mogą zwiększyć liczbę odwiedzin strony
Czym są meta tagi
Meta tagi to fragmenty kodu, które wpływają między innymi na to, jak poszczególne strony prezentują się w wyszukiwarkach. Najpopularniejsze z nich to :
- Meta title – Tytuł strony, wyświetlany w wynikach wyszukiwania i pasku przeglądarki.
- Meta description – opis, który będzie wyświetlał się pod tytułem strony (title) w wyszukiwarce.
- Znacznik viewport – definiuje, jaki obszar danej strony ma być wyświetlany. Jego ustawienie to sygnał dla Google, że witryna jest mobile-friendly.
Open Graph
Open Graph to fragmenty kodu, które wpływają na to, jak prezentują się treści ze stron internetowych udostępniane w mediach społecznościowych. Zostały stworzone przez Facebooka, ale z czasem swoje wersje Open Graph stworzył bowiem również Twitter (Twitter Cards), a także LinkedIn i Pinterest. Warto zwrócić uwagę, że dla niektórych firm są one nawet jednym z głównych źródeł pozyskiwania klientów.
Znaczniki Open Graph
og:title
Tytuł strony, do której prowadzi dany post. Działa na podobnej zasadzie, co opisany wyżej znacznik title z tym że dotyczy strony w mediach społecznościowych a nie wyszukiwarki.
<meta property=”og:title” content=”tytuł strony” />
Tag ten powinien mieć maksymalnie 60 znaków, a najlepiej 40, by wyświetlał się w całości również na urządzeniach mobilnych.
og:url
Adres URL udostępnianej strony. Określamy jedną stronę, na którą będą trafiać wszyscy użytkownicy, klikający w udostępniane posty.
<meta property=”og:url” content=”adres URL danej strony” />
og: type
Rodzaj udostępnianej treści. Tzn
- strona internetowa,
- artykuł,
- blog,
- książka,
- gra,
- film,
- jedzenie,
- miasto, kraj,
- aktor, autor, polityk,
- firma, hotel, restauracja.
<meta property=”og:type” content=”website” />
og:image
Obrazek wyróżniający nasz wpis.
<meta property=”og:image” content=”adres URL danego zdjęcia” />
og:description
Opis naszego posta
<meta property=”og:description” content=opis strony” />
fb:app_id
Jest to tag, który łączy stronę z aplikacją Facebooka. Umożliwia on przeglądanie statystyk dotyczących danego adresu URL wszystkim administratorom tej aplikacji i wszelkim powiązanym wtyczkom.
<meta property=”fb:app_id” content=””/>
Meta tagi Open Graph zwiększą ruch Twojej na stronie warto więc zadbać o ich wdrożenie i optymalizację.
Pełną listę tagów możemy znaleźć na stronie https://ogp.me/#types
Poprawność tagów Open Graph możemy sprawdzić na :
Facebook: https://developers.facebook.com/tools/debug/
Twitter: https://cards-dev.twitter.com/validator
Pinterest: https://developers.pinterest.com/tools/url-debugger/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/post-inspector/inspect/